Att göra det mer konkret

Jag har ju som mål för 2017 att få löpningen rolig igen, vilket kan låta ganska lätt och simpelt. Det är ju inte bara att knäppa på fingrarna för att det ska fungera utan det måste skrivas ner lite konkreta åtgärder för att få löpningen rolig igen. Så under 2017 gäller det att:
 
- Förnya min spellista för löpningen, rolig musik är A och O. Jag har däremot testat att springa några gånger till poddar, men det är lite tudelat till dem. Vissa gånger är det riktigt segt att springa till bara prat och andra gånger har det gått väldigt bra. Tex så lyckades jag med år 2016's snabbaste runda till Bert Karlssons sommarprat - haha!!
- Damma av min fina löparklocka jag fick av Jonas i födelsedagspresent förra året, den har legat oladdad längst in i skåpet alldeles för länge. Jag älskar siffror och statistik (blivande ingenjör som man snart är!) och tycker det är riktigt intressant på hur pulsen ligger under ett pass.
- Läsa igenom "Stora löparboken för kvinnor" en gång till
- Anmäla mig till lopp, för att ha något mål att träna till. Å-loppet är redan anmält, sen hoppas jag på att hitta ett lopp att anmäla mig till för hösten.
- Börja köra intervaller på löpband igen. Det ger en bra skjuss på flåset! Det betyder att gymkortet på ASK måste förnyas igen för att ha tillgång till löpbanden igen.
- Hitta ett par nya löparskor, mina är inte helt slut ännu men jag tänker byta ut de i tid denna gång så jag slipper benhinneinflammation som sist när jag sprang med för utslitna skor för länge
- Fortsätta känna nöjdhet över varje utförd runda. Jag lägger noll prestige i om det är 3 kilometer eller 8 kilometer jag springer, allt är skitbra. Jag är aldrig missnöjd över en utförd runda och det är något jag tänker fortsätta köra med!
 
 
Mina slitna trotjänare, de har nu hängt med i 1½ år och sjunger på sista versen!